Good afternoon, dear children!
Write
the date into your copybooks.
Tuesday,
the twelfth of April
Тема: Работа
над ошибками.
Ребята,
сегодня мы повторим грамматический материал Модуль 8 и выполним работу над ошибками. Теоретический материал находится в Приложении.
1.Повторим степени сравнения прилагательных
Выберите
в скобках правильную степень прилагательного:
1.Nick is (happier, the happiest) boy that I
know. 2.Of the six cars, I like the silver one (better, best). 3..Jane’s notebook is (cheaper, the cheapest)
than mine. 4.This is (more delicious, the most delicious) cheese-cake I have
ever had! 5.This bookcase is (more beautiful, the most beautiful) than that
one. 6.Do you feel (better, the best) today than yesterday? 7.I think my cat is
(prettier, the prettiest) of all the cats in the world.
2.
Повторите правило образования tag questions
,выберите правильное окончание вопроса и запишите.
1. Tigers are
dangerous animals. 2. They have a
wonderful garden. 3. He bought an
expensive TV-set. 4. You have a terrible
toothache. 5. She has read an
interesting book 6. We gave all
possible answers. 7. I asked a foolish
question 8. It will be a useful
exercise. 9.
His speech was boring. |
A. didn't I? B. haven't you? C. aren't they? D. haven't they? E. hasn't she? F. didn't we? G. didn't he? H. wasn't it? I. won't
it? |
3. Поставьте
глаголы, данные в скобках в Present Perfect Continuous.
- Will
that music never stop? It (play) for two hours.
- Turn
the TV set off. The children (watch) it since morning.
- Mary
is learning to play the piano. She (practice) since breakfast time.
- He
(live) in the USA for many years but he still can’t speak English
properly.
- I
need a holiday. I (work) too hard for a long time.
- Please,
wake up Peter. He (sleep) for ten hours.
- We
(travel) for three days but we are still only halfway to London.
Домашнее задание Выполнить работу над
ошибками
Фото
выполненного задания передать ВК в ЛС к следующему уроку.
GOOD LUCK!
Приложение
Present Perfect Continuous выражает настоящее,
продолжительное, совершенное действие и указывает на действие, которое
началось в прошлом, продолжалось в течение некоторого времени и либо
закончилось непосредственно перед разговором или все еще продолжается в
момент разговора. Виктор
весь день играет на приставке. (Виктор
начал играть с утра и до сих пор продолжает играть)- Victor has been playing Play
station all
day Я живу здесь 10 лет. .-
I’ve been living here for 10 years Фред здесь работает с 2011 года.Fred
has been working here since 2011 Образование to be в Present Perfect –(
have been (или has been) ) + глагол + окончание -ing |
Посмотрите на структуру такого
вопроса на следующих примерах:
1.Do you go to school on foot? 2.Did you go to school on foot? 3.Will you go to school on foot? 4.Does your son go to school on foot? |
1.You go
to school on foot, don’t you? 2. You went to school on foot, didn’t you? 3.You will go to school on foot, will not you? 4.Your son goes to school on foot, doesn’t he? |
|
1.Is he at school? 2.Was your son at school? |
1.He is at school, isn’t he? 2.Your son was not at school, was he? |
|
|
Образование «хвостик»-
вопрос образуется так же, как мы образуем общие вопросы. Для
этого мы берем do, does, did, is, are, was, were, can, will, must НО С ПРОТИВОПОЛОЖНЫМ ЗНАКОМ!
и прибавляем местоимение. |
|
||||
Условные
предложения 1.Zero Conditional —В нулевом типе предложений мы говорим о
чём-то, что происходит постоянно или всем известно: законах физики, природы,
фактах, аксиомах, а также даём рекомендации или советы.
If you cut your finger with a knife, it hurts.
– Если порезать палец ножом, он болит. Snow melts if the temperature rises above zero. – Снег тает, если
температура поднимается выше нуля. 2.First Conditional — Первый тип употребляется для описания вероятных событий в будущем, если
будет выполнено условие из придаточного предложения.;
If the weather is good, we’ll walk our dogs in
the park. – Если погода будет хорошей, мы пойдем выгуливать собак в парке. |
||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий