четверг, 29 сентября 2022 г.

Тема: Описание людей: внешность для 8А класса

 

Good  afternoon, my dear children!

Write the date into your copybooks                 

Friday, the thirtieth of September

Тема: Описание людей: внешность

Ребята, сегодня мы повторим Степени сравнения прилагательных и наречий и научимся описывать внешность людей.

1.Упр.1.с. 16, Изучите лексические единицы по теме «Внешность»

muscular build.|ˈmʌskjʊlə| мускулистое тело

2. Прочитайте описания 4-х человек. Сравните описания  этих людей по образцу:

1.One of the women is… She has ….- Аnother woman is… Who is the oldest?

look like – выглядеть   What does she look like?  Как она выглядит?

1.Al: Hey Jane, I hear you’ve got a new neighbour. What does she look like?

Jane: She’s very tall and has long brown straight hair. She’s also slim and rather pretty.

Al: What’s her name?     Jane: Laura, Laura Smith.

2.Al: Who was that man I saw you with in the town centre last week?       Jane: Which one?

Al: He was a bit on the plump side and not very handsome.

Jane: I can’t think who you mean. Did he have a beard and a moustache?

Al: Yes, and he was almost bald.

Jane: That was my uncle, Roger. We were shopping for shoes.

3.Al: Have you met the professor Mrs. Jones at college yet?

Jane: I saw a short thin woman going into your classroom earlier. Was that the new teacher?

Al: No, no. Mrs. Jones is in her early fifties, has short white hair and is about average height.

Jane: I’ll look forward to meeting her.

4.Al: Who’s that young man over there?

Jane: Which one?

Al: The one with short curly fair hair and green eyes.

Jane: Is he holding a rucksack?

Al: Yes, he is.

Jane: That’s my cousin, Bill.

Повторите  степени сравнения прилагательных. Ex. 2, p. 16. Study the table.

Сравнительная степень

Превосходная степень

Если слово короткое (один иди два слога), мы просто добавляем окончание -er  soft (мягкий) – softer (мягче)

К коротким словам добавляем –est и артикль the:  new  – the newest (самый новый)

Для длинных прилагательных действует другое правило. Само слово никак не изменяется, но перед ним мы ставим more   (более) или less (менее):– more beautiful (более красивый)

Длинные слова не изменяем, но ставим перед словом most (наиболее): beautiful (красивый) – the most beautiful

       (самый     красивый, красивейший)

Особое внимание обратите на неправильные формы образования:

good (better – the best) ,bad (worse – the worst), little, (less – the least) ,  much , many (more- the most)

as big … as –такой же большой, как….

not so big…as – не такой большой, как….

the more ... the better – чем больше, тем лучше

Можете  пройти по ссылке и посмотреть видео https://www.youtube.com/watch?v=NvW8EnyBUvQ

Домашнее задание: Выучите новые  слова  из у.1.с.16  (WL 1 d).  и выполните письменно у.4с.16 или

Ex. 9, p. 17.

  Задание передать Вконтакте в ЛС  к следующему уроку.

                                                                           Good luck!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Тема: Словообразование. Фразовый глагол GET для 8 А класса

  GOOD AFTERNOON, MY DEAR CHILDREN! NICE TO MEET YOU ONLINE AGAIN!!! I HOPE THAT YOU ALL ARE FINE TODAY. Write the date into your copybo...