Good afternoon, my dear
children
Write the date into your copybooks
Monday,
the nineteenth of September
Тема: Игрушечный солдатик» («The toy soldier»)
Ребята, сегодня мы будем читать отрывок из сказки
“Игрушечный солдатик”
1Но сначала давайте повторим звуки, которые нам
сегодня встретятся в словах.
[ ʤ ] soldier,
jacket
[ ɔi ] toy, boy
[ ə: ] her, skirt
[ ʃ ] she, shoes
[ p] pretty, pink
2.Посмотрите на картинки на с.18-19 и вспомните
героев сказки
Who can you see?
I can see a girl
Her name is Rose
I can see a boy
His name is William
I can see daddy.
What can you see?
I can see toys.
What toys can you see?
Toys:
A doll, toy soldier, teddy bear, a
ballerina? Jack-in-the-box
3.Давайте прочитаем текст на с.18-19
А теперь давайте опишем одежду наших героев по образцу:
What’s this? It’s a toy ballerina.
What colour is/are…?
What color is the ballerina’s skirt/ What color are the ballerina’s shoes?
It’s pink. They’re
pretty pink.( purple)
Домашнее задание: у.1,с.20 Прочитайте предложения и ответьте yes/no
William has got a toy soldier.
The Toy Soldier has got big
green eyes.
The Toy Soldier has got a
black jacket.
The ballerina can dance on her
toes. |təʊz| - кончики пальцев ног
Rose has got pretty pink
shoes.
Задание передать Вконтакте в ЛС к
следующему уроку.
Good luck
Комментариев нет:
Отправить комментарий