вторник, 5 апреля 2022 г.

Тема: Контроль аудирования для 2-Б класса

 

Good morning, dear children!

Тема: Контроль аудирования

Ребята, работу выполняем на двойных листиках

Подпишите листочки:

Control of Listening

Name ____________

Form 2-Б

School № 12

Perevalsk

Инструкция по выполнению задания

Ребята, перед выполнением задания повторите изученные слова,  Have got/has got  в утвердительной, вопросительной и отрицательной форме. Перед вами текст и задания к тексту. Внимательно прочитайте их. Прочитайте текст 2 раза. При повторном чтении проверьте себя. Задания запишите.

Прочитайте  текст и выполните задания.

My name is Natasha. I’m ten.  I’ve got a family. My family is big. I’ve got a mum, a dad a granny, a grandad and a brother. My brother Sam is three He is kind and nice. Sam has got many toys: cars and balls, teddy bears and toy solders. He can jump and run but he can’t sing and swim. We have got a dog, Rex and a parrot, Grisha. Rex is white and black.  Rex can run and jump but it can’t climb. Rex is nice. Grisha is black and orange. It can fly.

1.Поставьте  рядом с предложениями знак «+ » (правильно)  или  «-»  (неправильно)

1.Natasha has got a small family.

2. She has not got a granny.

3. Sam is five.

4. He has got a wooden horse.

5. Rex is white and brown.

6. Grisha is black and pink.

2. Ответьте письменно на вопросы

1. Has Natasha got a brother?-

2. Is she nine?-

3. How old is Sam?-

4. Has Sam got teddy bears?-

5. Is Rex nice? -

Фото выполненного задания передать ВК в ЛС к следующему уроку.

GOOD LUCK!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Тема: Словообразование. Фразовый глагол GET для 8 А класса

  GOOD AFTERNOON, MY DEAR CHILDREN! NICE TO MEET YOU ONLINE AGAIN!!! I HOPE THAT YOU ALL ARE FINE TODAY. Write the date into your copybo...